Aoiz, J. (2007). Alma y tiempo en Aristóteles. Caracas. Equinoccio.
Bodéüs, R. (2018). Aristote: De l’âme (Traduction et présentation par Richard Bodéüs). 1993 [rééd. 2018]. Paris. Ed.: Flammarion.
Boeri, M. (2015). Aristóteles: De Anima. [1era reimpr.]. Buenos Aires. Colihue.
Burnyeat, M. F. (1992). “Is an Aristotelian Philosophy of Mind still Credible?”, en Nussbaum, M. and Rorty, A. (eds.). Essays on Aristotle’s De Anima, 15-26.
Burnyeat, M. F. (2002). “De Anima II 5”, Phronesis. Vol. XLVII/1, 28-90.
Caston, V. (2002). “Aristotle on consciousness”. En: Mind, vol. 111: 751-815.
Gauthier, R. & Jolif, J. (1959). L’éthique a Nicomaque, Tome II: commentaire, deuxième partie. Livres VI-X (introduction, traduction et commentaire par René Antoine Gauthier et Jean Yves Jolif). Louvain. Publications Universitaires de Louvain.
Hicks, R. (1907). Aristotle: De Anima (with translation, introduction and notes by R. D. Hicks). [Repr. 1965]. London. Cambridge University Press.
Marmodoro, A. (2014). Aristotle on perceiving objects. Oxford. Oxford University Press.
Movia, G. (2018). Aristotele: L’anima (Introduzione, traduzione, note e apparati di Giancarlo Movia). Firenze. Bompiani.
Polansky, R. (2007). Aristotle’s De Anima. Cambridge. Cambridge University Press.
Reeve, C. (2014). Aristotle: Nicomachean Ethics (Translated with introduction and notes by C.D.C. Reeve). Cambridge. Hackett Publishing Company, Inc.
Sorabji, R. (1979). “Body and Soul in Aristotle”, en: J. Barnes, M. Schofield, R. Sorabji (eds.), Articles on Aristotle (Psychology and Aesthetics), 42-64.
Sorabji, R. (1992). “Intentionality and psychological processes: Aristotle’s theory of sense-perception”, en Nussbaum, M. Y Oksenberg, A. (eds.). Essays on Aristotle’s De Anima, 195-225.
Vigo, A. (1995). Aristóteles: Física. Libros III-IV (Traducción, introducción y comentario: Alejandro Vigo). Buenos Aires. Ed.: Biblos.
Vigo, A. (2006). “Indiferentismo ontológico y fenomenología en la Física de Aristóteles”. en: Estudios aristotélicos, 237-276.
Zingano, M. (2009). “Las Quaestiones III 2 y 3 de Alejandro de Afrodisia y el problema de la alteración sensitiva” (trad. Por Marcelo D. Boeri). En: Estudios de Filosofía, nº 40: 279-298.